Monday, April 19, 2010

SABAR ITU ISTANA IMAN.

Di relung kehidupan ini
Di pinjamkan aku rasa sakit
Menguji diri seorang insan

Setiap kali kesakitan itu datang
Semuanya menjadi tawar
Bila aku kalah dengan tuntutan emosi

Di relung kehidupan ini
Di pinjamkan aku rasa bahagia
Sehingga terleka memuja
Pencipta Yang Maha Kuasa

Fasa demi fasa kehidupan
Menuntut perjuangan
Menuntut perubahan
Bukan tersasar membuat pilihan
Begitulah mindaku berfikir...berfikir..

Semua manusia itu sama
Jahil dalam menilai
Mempersendakan nikmat
Menzahirkan kekecewaan
Walau pun di beriNya sejuta rahmat!

Kini aku tersedar
Hidup adalah realiti
Pahit atau sakit
Manis atau bahagia
Itulah kepunyaan kita...

KARYA:AZIAH DAUD.
BUKIT TEMIN,P.LANGKAWI.

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA