Monday, April 19, 2010

RACUN CINTA.

Kau hadiahkan aku senyuman
Penuh makna tanpa bicara
Kau berikan aku sekeping nota
Tersembunyi sejuta rahsia
Keluh kesah pun mendasari jiwaku

Simbolik puisimu
Menyimpan semua memori
Terkadang terusik emosiku
Dengan bisikan dan suara memuji
Sarat dengan pengharapan
Mencari ruang dalam hidupku

Haruskah aku menolakmu
Andai kebahagiaan berada di depan mata
Sedang berilusikah nuraniku
saat kau menatap wajahku

Cinta itu ada racun
Bisik suara-suara kabur di pendengaranku
Cinta itu ada racun
Jerit ombak di kejauhan

Benarkah mendung yang basah
Membawa khabar yang derita
Cinta itu membawa sengsara
Cinta itu membuat kau dan aku merana
Cinta itu ada racun
Memisah dan mematikan
Kehidupan yang baru bermula....

KARYA:AZIAH DAUD.
KOTA MAHSURI,LANGKAWI.

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA