Sunday, April 25, 2010

Kurasakan dunia ini semakin hebat.Hebat dengan cerita pperangan,penderaan fizikal dn mental.Tak kurang dgn kecanggihan teknologi..jika aku masuk di medan perang,aku bermatlamat ingin mengalahkan musuh dan memenagi peperangan itu.Penderaan fizikal,nmpak luka dn cedera..menyakitkan dn meninggalkan kesan parut yg tak mungkin hilang.Penderaan mental..kecelaruan emosi.Sukar utk d terjemahkan namun kesannya ada.Meskipun luka yg dalam kian sembuh dn parut hitam bransur hilang...namun di memori ianya kekal sbagai satu kisah yg melekat d jiwa!
Kecanggihan teknologi..mengundang pelbagai kemudahan,sayangnya peradaban manusia kian d hakis oleh kemodenan.Generasi hari ini brbangga dgn dunia siber...Komunikasi trbuka...pintu dunia trsingkap luas.Tiada sempadan.Sesuatu yg mustahil mnjadi kenyataan.Mengapa brada d kamar yg brcahaya tp ianya seakn gelap??????????
Aku tdk mahu mlakukn dosa dn di hukum oleh jiwa..krana aku faham kesakitan jiwa,sakit pd emosi.Fizikal yg kuat mampu menahan segalanya.Emosi yg lemah ,melemahkn semuanya.Tentu mnjadi satu perkara yg darurat bila minda brfungdi negatif..hidup jd tawar setawar-tawarnya!!
Bila paras estrogenku brtambah,maka impianku kian banyak.Aku tdk mahu tertinggal k belakang..malah aku brcita-cita mghambat waktu agar brgerak perlahan..dan aku mampu bersaing seiring masa.Membuktikan keupayaanku brsama memaknakan sebuah kehidupan yg penuh warna-warni..Membina personaliti yg mengagumkan!

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA