Thursday, November 24, 2011

DOA AWAL DAN AKHIR TAHUN.

"Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani.Segala puji bagi Allah Tuhan pemerintah seluruh alam.
Allah menurunkan rahmat dan kesejehteraanNya ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW,keatas keluarganya dan sahabat handainya sekelian.
Ya Allah,Engkaulah yang abadi lagi kekal dan tidak ada permulaan.Atas kurniaanMu yang besar,kemurahanMu yang luas hari ini merupakan tahun yang baru,baru shj muncul.Kami memohon kpdMu supaya memelihara kami drp syaitan,penyokong-penyokong dan tentera-tenteranya,serta menolong kami menentang nafsu yang mengajak kpd kejahatan.
Dan menolong aku supaya sibuk melakukan amalan utk mendekatkan diri aku kpdMu wahai Tuhan yg mmpunyai kebesaran dan kemuliaan.Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha mengasihani.
Allah telah menurunkan rahmat dan kesejahteraanNya ke atas Penghulu kami Nabi Muhammad SAW,keluarganya dn sahabat kesemuanya.Segala puji bagi Allah Tuhan pemerintah alam.AMIN."

Baca doa awal tahun ini selepas solat maghrib-1Muharram.
Baca doa akhir tahun ini pada 30 hb.Zulhijjah.

"Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Penyayang.Segala puji bagi Allah Tuhan pemerintah alam,Rahmat Allah ke atas Pnghulu kami Nabi muhammad SAW,Ya Allah apa yang aku kerjakan pada tahun ini drp perkara yg Engkau tegah,aku tdk bertaubat drpnya dan Engkau tdk meredainya,dan Engkau tdk melupainya ,dan Engkau tdk memarahi daku sedangkan Engkau berkuasa menyeksa menyeksa aku,dan Engkau memerintahkan aku utk bertaubat setelah aku berani melakukan maksiat terhadapmu ,maka aku memohon keampunan kpdMu,ampunilah aku drp apa yg aku lakukan padanya.Drp perkara yang Engkau reda dn Engkau menjanjikan pahala .Oleh itu aku pohon kpdMu.
Ya Allah,wahai Tuhan yg mmpunyai kebesaran dn kemuliaan ,Engkau terimalah diriku,janganlah Engkau putuskan harapanku terhadapMu,wahai Tuhan Yamg Maha Mulia.Allah telah menurunkan rahmat dn ksejahteraanNya ke atas penghulu kami Nabi Muhammmad SAW,ke atas keluarganya dn sahabat handainya.AMIN."

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA