Monday, September 27, 2010

MENCARIMU.

Saat aku bersamaMu
Seperti berteduh di bawah rimbunan mimpi
Tiada pintu tertutup
Hanya waktu yang menunggu
Untuk mencari Mu

Saat aku bersamaMu
Berkeping-keping memoriku
Memenuhi ruang inderaku yang waras
Kornea mataku yang berkaca
Mengagungkan kedamaian dunia
Bila badan dan jiwa saling bersatu
Denyut jantung ini dengan izinMu

Saat aku bersamaMu
Menyusur laluan yang berliku
Bergelora cabaran memaut tubuh kerdilku
Halangan melintangi penuh jerit perih
Hati terbahagi dua:
Cinta dunia membawa pulangan harta
Cinta akhirat mengutus salam surga
Manakah lebih bermakna ?

Saat aku bersamaMu
Kuhimpunkan fitrah asal kejadianku
Keberkatan hidup yang hakiki
Perjuangan membina ketakwaan suci
Jihad ini satu pergorbanan darah
Dalam mencari sempadan iman
Aku mengawal emosi yang hanyut
Tegarnya hati ini ,ampuhkan peganganku
Biar cintaku hanya padaMu Yang Satu
Kekal sampai ke negeri akhiratMu...

KARYA:JIWA BAHAGIA(ZIE)
KG.BUKIT TEMIN,P.LANGKAWI,KEDAH.
28.09.2010.

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA