Thursday, September 23, 2010

Aku MENANGIS KERANAMU.

Aku menyerah kepadaMu
Setelah penat berlari
Mengelilingi alam tanpa henti
Mengajar aku mengenal eri suka dan duka

Kutemui sepasang kekasih
Memadu asmara dan berjanji setia
Bagaikan putera bertemu permaisuri
Bagaikan dewa dan dewi
Bidadari turun dari kayangan
Menyalakan api cinta,meniupnya ke jiwa
Mereka bercanda mesra
Bahagia itu meresap aneh ke taman surgawi...

Kutemui sepasang merpati
Saling berdendang sayang melagukan melodi indah
Berpaut di ranting yang rapuh
Akhirnya patah terkulai cedera
Tak ada yang sudi menyembuhkan keduanya
Berakhirlah riwayat kasih yang sudah tercipta
Rupanya ada hati yang telah mati
Sanggup membiarkan harapan dan hayat teraniaya

Kutemui sebuah taman
Kosong dan sepi seolah tiada penghuni
Di sinilah aku membina semula sesuatu yang pernah aku kehilangan
Kasihsayang,keyakinan,kepercayaanku
Kerana aku percaya kemampuanku tidak pernah terbatas
Walau rindu sering berselimut dalam kalbu
Walau ribut sering bertamu dalam tamanku
Aku menyusun iktikad yang jitu:
jiwaku tidak pernah membeku
Andai rumah ini kujadikan sebuah surga
Di dalamnya ada taman sufi yang penuh barakah
Ku hiasi dengan wangian iman dan janji yang tidak akanku mungkiri lagi

Ya Allah,keranaMu aku menangis
Setelah aku menjumpai semula cahayaMu
Aku tunduk rukuk dan sujud
Ya Allah ,keranamu aku menangis
Setelah aku menyedari segala kekhilafan yang pernah terjadi...!!!!!!!!!!!.

KARYA:CHE AZIAH BT DAUD.
KG.BUKIT TEMIN,P.LANGKAWI,KEDAH.
24 .09.2010.

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA