Saturday, August 21, 2010

Seandainya masa mampu berpusing balik melintasi ozon remajaku,aku ingin menjadi bidadari.Mempunyai taman sufi yang tersimpan di dalamnya sejuta bunga...bunga bahagia!dan seandainya masih ada cetakan kedua hidup ini,aku ingin mencipta sebuah buku..aku akan menulis sehingga kering tintanya..biar halaman buku itu mampu mnjadi satu memori dalam hidupku!
Seandainya masa silam mampu kuputar kembali,aku ingin menakluk dunia dengan kisahku.Aku merasa setiap kesilapan adalah satu kebetulan.Aku mahu memperbaikinya dan melakukan sesuatu yang terbaik dalam hidupku.Jika tidak,seumur hidup aku akan menyesali kebodohanku!
Segugus kenangan telah menemani perjalanan hidupku.Aku terima hakikat bahawa hari yang berlalu mmbawa kisah duka,hari akan datang mmberi cabaran.Walau sesakit mana aku pernah merasa tersiksa tangan ku masih kuat untuk menadah:
YA RABB,
keranaMu aku menangis
KeranaMU aku mengenali dunia
KeranaMu aku merasa terhutang budi
KeranaMuku mula menyedari
Walau sesukar manapun aku pernah merasai kasihsayangMu.
Aku terus berlari menuju ke langit biru.aku ingin memintal awan buat penguat semangatku...Salam-salam penuh kerinduan kukirimkan untuk arwah kedua ibu bapaku.aku tenggelam dalam zauq yang paling dalam..tanpa kusedari airmata yang kutitiskan telah terhenti saat ku mndengar bisikan keramat itu.:berdendang hamba tuan brtepuk tuan
senyum di bibir hati berduka
kasih di beri orang di jeling orang
terasa hiba tidak terkira....
Sungguh sakit hati ini...fitnah dalam cinta ..penghinaan manusia...satu dlm sejuta...semoga tuhan akan mmberikan kegembiraan yg berkekalan untuk rumahtanggaku.Aku tidak mahu layar kehidupanku patah di tengah jalan.Aku sedang menuju destinasi yang luas dn terbentang di depanku lautan yg sgt bergelora.Mari kita bersama melangkah,pegang kuat-kuat tanganku ini.Lihat di atas langit mmbiru,di situ masih ada bintang yg dulunya kita pegang!!!!!!!!!!

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA