Saturday, October 9, 2010

SAAT BERGETARAN....


Sekali pun di takdirkan aku tidak mempunyai segalanya di dunia ini,aku tetap merasa bereuntung dan bersyukur kerana Allah sentiasa bersamaku di setiap saat susah senangku..satu kekurangan yg mnjadi masaalah besar pabila kita takut mnjadi miskin..
Ramai manusia akn kehilangan nilai yg baik bila kemiskinan memaksa mereka..hidup yg terdesak..tetapi bersyukurlah kerana kita masih berupaya bernafas dgn percuma.Allah tidak mendesak atas nyawa yg di beri.Allah menguji hanya sedikit ujian..bagi para solehah ia hanya mainan waktu..mematangkan diri..
"Akar segala kebijaksanaan adalah rasa takut kpd Allah S.W.T.'
Air penawar di dalam kendi
Minum bergilir sebiji cawan
Gerak laku pancaran budi
Baik pekerti hati tertawan.
Berkunjunglah ke pintu yg ikhlas selalu terbuka,kerna aku juga perempuan yang punya cinta...tapi mungkin jua aku tidak bisa menandingi cinta setinggi saidina Khadijah...peribadi seutuh puteri Rasulillah S.W.T.Hati pun mnjdi teramat mndambakan ketulusan hati wanita solehah..tapi aku tak mampu melakukan sebanyak itu..
Tuhan,Kau peganglah hatiku supaya ia sntiasa dekat kpdMu.Wanita solehah di janjikan surga..
Ia mutiara terindah di dunia
Ibarat bunga mengharum sepanjang masa
Ada cahaya di wajahnya
Ada pesona di jiwanya
Bidadari bermata jelipun cemburu kpdnya
Kelak,ia mnjadi bidadari surga
Terindah dari yang ada..
Aku pun bermimpi seperti selalu
Mengharap raudhah jannah sudi menjemputku
Menjadi tetamu yg semulia para wanita solehah
Berhak mendapat sedikit cahaya keredhaanMu Ya Allah...

Sekalipun kekuranganku terlalu besar bagimu,aku tetap merayumu setiap waktu.Hidupku,matiku,ibadahku hanya untukMu.Jangan Kau hukum aku dgn api nerakaMu,aku takut..bukalah hijabMu untukku.Aku tetap tunduk dan sujud merayu kpdMu jika inilah jalan yg telah di tetapkan untukku.aku berpaksikan hukum yg telah tertulis itu.
Menanam kelapa di Pulau Bukum
Tinggi sedepa sudah berbuah
Adat bermula dengan hukum
Hukum bersandar di kitab Allah..
Berilah aku tanganMu,hukumlah aku sekadar terdaya bahuku memikul..jangan lepaskan aku k dalam ruang yang tak mampu aku huni!!!!!!!!!!!

No comments:

ORIGINAL MILIK CHE AZIAH DAUD.SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA